19.11.2024

Innehållsproducent till Svensk Orientering

Svensk Orientering
Är du en kreativ kommunikatör som älskar att berätta engagerande historier och vill stärka orienteringssportens varumärke genom inspirerande film och kommunikation? Då har vi jobbet för dig! Vår klippa Hugo kommer åka utomlands och nu söker vi hans efterträdare.

Orientering är en idrott på frammarsch, och vi vill öka vår synlighet ytterligare. Vår vision är ”för alla – hela livet” och du blir en viktig del i att levandegöra den visionen. Med ett framgångsrikt landslag, lyckade evenemang, fler orienterare och en allt större publik finns det många spännande berättelser att dela.  

Vi söker nu en innehållsproducent på projektanställning i ett år, med möjlighet till förlängning.  

I denna roll kommer du att: 

  • Skapa professionella filmer och videoinnehåll  
  • Planera och genomföra digitala kampanjer  
  • Utveckla och producera innehåll för våra sociala medier, webbplats, Orienteraren och marknadsföring, vilket innebär både att skriva och fota.  

Vi söker dig som har erfarenhet av filmskapande och redigering, gärna i program som Adobe Premiere Pro och After Effects eller liknande. Du har också kunskaper i Creative Cloud (Illustrator, Photoshop, InDesign) och erfarenhet av att jobba med marknadsföring och digitala kampanjer. 

Eftersom rollen innebär att du skapar innehåll från evenemang och tävlingar runt om i landet och även ibland utomlands, krävs B-körkort och flexibilitet för resor och arbete utanför kontorstid. Vi ser gärna att du är van vid att anpassa innehåll efter målgrupper och har en förmåga att berätta historier som fångar publikens intresse. 

Du kommer att arbeta i ett kreativt team på Svenska Orienteringsförbundets kansli i Hammarby Sjöstad, Stockholm, men vi är öppna för distansarbete beroende på kandidat. Tjänsten är på heltid 100 % och det förekommer även kvälls och helgjobb.

Svensk Orienterings kärnvärden är; nyfikenhet, mod och stolthet och dessa kärnvärden genomsyrar vår verksamhet och är med oss i allt vi gör. För att trivas hos oss tror vi att du är någon som vågar tänka nytt, är ödmjuk och resultatinriktad.  

Vi erbjuder: 

  • Ett dynamiskt och kreativt arbete där du får utveckla dina färdigheter inom film, och digital kommunikation. 
  • Möjlighet att vara en del av en av Sveriges största idrottsrörelser, med över 80 000 medlemmar och 550 föreningar. 
  • Ett års projektanställning med möjlighet till förlängning.  

Om Svensk Orientering 
Med över 80 000 medlemmar är Svensk Orientering ett av Sveriges större idrottsförbund. Våra landslag presterar på toppnivå internationellt, och sporten har blivit alltmer populär även på TV. I år slog vi tittarrekord på SVT, och vår växande exponering ger oss starka möjligheter att knyta till oss nya partners.  

Svensk Orientering Events är ett helägt dotterbolag till Svenska Orienteringsförbundet och tillsammans är vi Svensk Orientering. Events ansvarar för att arrangera och utveckla orienteringens större tävlingar och evenemang som O-Ringen, Världscupen, EM och VM. 

Du kommer att i ditt uppdrag jobba för Svensk Orientering vilket innebär att både lyfta aktiviteter från förbundet samt Events.  

Om teamet:  
Vi är ett tajt team där två av dina blivande kollegor är stationerade i Stockholm, en i Uppsala och en i Falun. Vi har regelbundna möten både digitalt och fysiskt och tror att vi blir starkare tillsammans. Vi gillar att ha kul ihop, följa upp vårt arbete och ständigt förbättra oss. Vårt syfte har vi definierat som: Främja gemenskap och folkhälsa genom att öka publiciteten, sprida relevant information, skapa engagerande kommunikation för att uppmuntra till naturupplevelser och locka fler till Svensk Orientering. 

Kommunikationsteamet är ansvarig för alla kanaler där vi sprider information om hela vår verksamhet: från landslagets framgångar till föreningslivet och vad som händer inom svensk orientering till våra egna evenemang som vi gör tillsammans med våra fantastiska föreningar. Eftersom vi är en liten avdelning behöver alla vara beredda att hjälpas åt med arbetsuppgifterna. 

Om mig som chef 
Hej! Tero Marjamäki heter jag och är kommunikationschef på Svenska Orienteringsförbundet. Jag har en bakgrund som journalist och kommunikatör och sökte mig till orienteringen för att det är en härlig, varm och inkluderande sport. Som ledare tror jag på att testa nytt, våga misslyckas och dra lärdom.  

Vi ser fram emot din ansökan. Skicka in den senast den 1 december 2024. Första tillträdesdatum är  från 1 januari 2025. Vi kan komma att tillsätta rollen innan sista ansökningsdag så vänta inte för länge med att skicka in din ansökan.  

Skicka ditt CV, personliga brev och eventuella arbetsprover till tero.marjamaki@orientering.se

RELATERADE NYHETER

Överlämning
Ny rollhantering i IdrottOnline - aktiv i idrott fasas ut
Tove1 1
Tove Alexandersson årets orienterare – för 12:e gången
Collage Tovemartinmagda
De kan bli årets orienterare
Fler nyheter