Svensk Orientering logotyp
24.08.2020

Folksam och SOFT tecknar nytt treårsavtal

Orientering
Folksam fortsätter sin stora satsning inom idrotten och förlänger nu sponsringsavtalet med Svenska Orienteringsförbundet (SOFT). Det nya avtalet löper över ytterligare tre år.

- Vi är otroligt stolta och glada över att få fortsätta vårt partnerskap. Som idrottens försäkringsbolag känns det naturligt att stötta ett förbund som finns till för så många.  Med koncept hitta ut har dom på ett unikt sätt lyckats göra orienteringen tillgängligt för alla oavsett om man är med i en klubb eller inte. Att det dessutom finns tävlingsklasser för +95 visar på ett hållbart idrottande genom hela livet, säger Madeleine Hasselwander på Folksam.

Även på Svenska Orienteringsförbundet är glädjen stor över att det nya avtalet på plats.

- Vi är oerhört glada och tacksamma över att Folksam förlänger vårt stora samarbete, trots rådande omständigheter ute i samhället. Det visar att Folksam är en trygg och stark partner även när det blåser. Det visar även att vårt samarbete har varit framgångsrikt och givande för en av våra största partners, säger Svenska Orienteringsförbundets marknads- och försäljningschef Fredrik Tanfara, som fortsätter:

- Partnerskapet med Folksam har varit en bidragande faktor till att vi kunnat bedriva vår verksamhet på såväl förenings-, ungdoms- som landslagsnivå så framgångsrikt de senaste åren. Vår ambition är att fortsätta stärka varumärket svensk orientering och på den resan spelar Folksam och övriga partners en jätteviktig roll.

RELATERADE NYHETER

24 Vmsprint Tovealexandersson Hugomattsson
Tove Alexandersson nominerad till Jerringpriset – så röstar du på vår orienteringsstjärna
Alma Svennerud
Möt Alma Svennerud - årets komet
Stafettligan i Örebro tidigare i år
Tyck till om Stafettligan – och se var den arrangeras nästa år
Fler nyheter